A Plane Stupid, az anti-repülő szennyezés érdekképviseleti csoport reklámja komoly ellentéteket gerjesztett az Egyesült Királyságban és szerte a blogszférában is. A grafikus TV reklám célja, hogy felfedje a masszív kibocsátás következményeit, amelyeket a repülőgépek okoznak. Jegesmedvék hullnak az égből, és véres halált halnak lenn, a városban. Nézd meg, megrendítő. 

 

A vérontás üzenete: „Egy átlagos európai repülőút utasonként 400 kg üvegházhatást okozó gázt termel. Ez egy jegesmedve súlya.”


Minden bizonnyal az amerikai nézők találnak pár hasonlóságot e között és a 911 között, és persze mások is fel fogják emelni a hangjukat, nincs túl jó íze a történetnek. De ez valóban van elég sokkoló ahhoz, hogy rávezessen a lényegre - a légitársaság járatai romboló hatással vannak az éghajlatra, valamint a jegesmedvék élőhelyére?
Ez volt a reklám célja, végül is. A Guardian szerint a Plane Stupid a Mother nevű ügynökséggel készíttette a reklámot, és elvárásuk volt, hogy a reklám sokkoló legyen: 

    „Szembesíteni akartuk az embereket a repülőjáratok hatásaival.” - mondta Robert Saville, a Mother egyik rendezője. „Azért használtunk jegesmedvéket, mert ők jól ismert szimbólumai az éghajlatváltozásnak.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://altenergia.blog.hu/api/trackback/id/tr671547078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása